برخی از دوستان می گویند ضرورت حفظ حجاب در جامعه چیست؟یا اگر حجاب در جامعه ما آزاد باشد کم کم برای مردم عادی میشود.

باید به دوستان عزیزی که اینچنین اندیشه ای دارند بگویم این ها حرف هایی است که در گوش شما خوانده اند و این ها از جای دیگری آب می خورد.

زیگموند فروید روانشناس اتریشی می گوید:تجربه نشان داده است که انسان نسبت به چیزی که منع شود، حریص تر میشود. بنابراین، ممانعت از ارضای این غریزه، نتیجه ای جز شعله ورتر شدن آتش آن نخواهد داشت. اگر میخواهیم بشر برای همیشه از وسوسه ها و دغدغه های جنسی رهایی یابد، باید او را در ارضای غریزه جنسی اش کاملا آزاد گذارده و هرگونه قید و بندی را از پیش روی او برداریم.

در پاسخ به این نظریه میتوان گفت: اولا، پذیرش این اصل که (( هرگونه ممنوعیتی حرص آور است و نتیجه عکس میدهد)) مستلزم آن است که بسیاری از قوانین و مقررات اجتماعی، از جمله مقررات راهنمایی و رانندگی، که محدودیت ها و محرومیت هایی را برای رفت و آمد وضع می کنند، برچیده شوند. زیرا حرص آورند و نتیجه عکس می دهند!

حجابثانیا، در همان جوامعی که آزادی جنسی وجود دارد، هرچند ممکن است از حیث نگاه به جنس مخالف، ارضا شده و تحت فشار روحی قرار نداشته باشند، اما آمار نشان میدهد که بیشتر جوانان، در همان جوامع برای ارتباط جنسی، خود را تحت فشار می بینند. نباید از روحیه تنوع طلبی بشر غافل بود. مگر جز این است که در جوامع غربی آمار انحرافات و ناهنجاری های جنسی روز به روز افزایش می یابد.

به تعبیر شهید مطهری اینان میان اشباع غریزه و سرکوب نکردن آن از یک طرف، و آزادی جنسی و رها کردن بی قید و شرط آن از طرف دیگر، خلط کردند. حقیقت آن است که اگر کسی می خواهد غریزه جنسی خود را به درستی اشباع کند، راهی جز عفت و تقوا و پذیرش مقررات الهی ندارد. در سایه تقوای الهی است که می توان از هیجان های بیجا پدید می آید جلوگیری کرد. آنچه لازم است و هرگز نباید از آن غفلت ورزید این است که انسان باید همه غرایز ئ استعدادهای خدادادی خود را پرورش دهد و نباید هیچ کدام را نادید گیرد. اما این را هم باید بداند که حد و مرز هر غریزه ای را نگه دارد و هرگز نباید به بهانه پرورش غریزه جنسی، سایر غرایز و قوا و استعدادهای خود را نادیده بگیرد. یکی از تفاوت های انسان با حیوان این است که در بسیاری از غرایز و امیال انسان، دو نوع میل ممکن است پدید آید: امیال صادق و امیال کاذب. حالات طبیعی غرایز و امیال را می توان اشباع کرد. اما حالات کاذب آنها را هرگز نمی توان ارضا نمود. اشتباه اصلی فروید و فرویدیسم این بود که برای جلوگیری از سرکوبی غریزه جنسی، آزادی بی حد و حصر جنسی را پیشنهاد دادند. غافل از اینکه بی نهایت خواهی نیز یکی از امیال و خواسته های فطری انسان است. انسان به گونه ای آفریده شده است که در همه زمینه ها اگر شرایط مساعدی را بیابد، به هیچ حدی قانع نمی شود. اگر انسان در این زمینه ها مانند حیوانات ظرفیت محدود طبیعی و پایان پذیری می داشت، هرگز نیازی به مقررات سیاسی و اقتصادی و جنسی پیدا نمیکرد. از نظر اخلاقی نیز احتیاجی به اخلاق سیاسی و اجتماعی و اقتصادی و جنسی نداشت. همان ظرفیت محدود طبیعی، خود به خود همه مشکلات را حل می کرد. اما همچنانکه از مقررات و اخلاق محدود کننده در روابط اجتماعی و امور اقتصادی و از عفت و تقوای سیاسی و اجتماعی گریزی نیست، از مقررات و اخلاق محدودکننده جنسی و از عفت و تقوای جنسی نیز گریزی نمی باشد.

حضرت امام خمینی درباره نامحدود خواهی قوه شهوت و سیری ناپذیری آن می فرماید:

قوه شهوت در انسان طوری است که اگر زن های یک شهر، به فرض محال، به دست او بیاید، باز متوجه زن های شهر دیگر است. و اگر از یک مملکت نصیبش شد، متوجه مملکت دیگر است. و همیشه آنچه ندارد می خواهد. با اینکه اینها که گفته شد فرضی است محال و خیالی است خام، با وجود این تنور شهوت باز فروزان است و انسان به آرزوی خود نرسیده... . هرکس منکر است مراجعه به حال خود کند و به حال اهل این عالم از قبیل سلاطین و متمولین و صاحبان قدرت و حشمت، آن وقت خود تصدیق ما را می کند.

کلام آخر:

دوستان عزیز کافی است چرخی در دنیای وسیع اینترنت بزنید و ببینید که همین غربی ها و آمریکایی ها به چه فلاکتی افتاده اند. شاید وقتی زنی نیمه برهنه را در خیابان ببینند در همان حال زیاد حس شهوت به آنها دست ندهد ولی دیگر سکس با زنان نامحرم آنها را سیر نمی کند که هیچ سکس با محارم خود از قبیل خواهر و مادر و سکس با همجنس خود نیز آنها را سیر نمی کند. حتی بارها دیده شده با حیوانات اهلی خود کارهایی می کنند که آدم حتی از بیان آنها نیز شرم می کند. برای ارضای خود به ساخت اسباب بازی های سکسی روی آورده اند. کدام فیلم غربی را دیده اید که در آن صحنه های سکسی وجود نداشته باشد؟!!

نه به آن که می گویند برای رسیدن به خدا باید به کلی غریزه جنسی را کنار گذاشت نه به این همه افراط. در دین مسیحیت تحریف شده امروزی کشیش ها و بزرگان دینی حق ندارند ازدواج کنند. غافل از اینکه آمار رسوایی های جنسی کشیش ها روز به روز بالا میرود.

حتی اکثر سران سیاسی آمریکا و اروپا جزو گروه های همجنس باز هستند.

دین مبین اسلام نه غریزه جنسی را به کلی تحریم می کند و نه آن را کاملا آزاد می گذارد. بهترین راه هم همین است. غریزه جنسی باید درکنار غرایز دیگر وجود داشته باشد تا انسان به تعالی برسد. تعالی انسان رسیدن به خدا است نه زندگی کردن مثل یک حیوان.